28 Ocak 2013 Pazartesi

Yalnızlığın Kölelerinin Masum Bir Şarkısı : Pişmanlık


Duyduğun pişmanlıktır bazen çektiğin her acının nedeni. Saklamak istersin birkaç sahte gülücükle öfkeni. Pişmanlıktır bazen seni içten içe yiyip bitiren. Pişmansındır çünkü yaşamak istemediğin her şeyi yaşamışsındır. Umutsuz kalmışsındır. Kendi pozitif olan,insanların seni buna yakıştırdığı kimliğini bozmamak için hiçbir şey yokmuş gibi gülmeye devam edersin.  İnsanlar anlamaz , hatta belki sana en yakın olanlar bile. Çıkıp kimse sana "Neyin var?" diye sormaz. Mutlusun ya işte, gülüyorsun ya. Anlamadan, bilmeden, aldırış etmezler senin sessiz çığlıklarına. Pişmanlıkların her geçen gün seni yormaya devam eder. Yorulursun ama gülmeye devam edersin, ağlarsın ama gülersin, yalnızsındır için kan ağlar gözyaşlarının gözyaşları hafifçe süzülürken bile gülersin. Kim inanır gülmeyi sevmeyen bir palyaço olduğuna ki ? Ben çok yoruldum ve gülmeyi severim. İnsanlar seni anlamaz. Kendini yorma. Gülme de. Yaşadım biliyorum.Palyaço haline geliyorsun işte. Evet, pişmanım yaptıklarımdan, yaşadıklarımdan ama en çok da sanki hiçbir şey olmamış gibi bunları gülümseyişlerimle örtmekten pişmanım. Ben ağlayamam.Olur mu hiç yakışır mı ağlamak bana ? Ben ki yıllarca içimdeki nefretimi gülümsememle saklamış biri nasıl ağlarım ki ? Olmaz kendi benliğime sırt çevirmek olur. Ve ben yeterince pişmanım.  Sen de pişmansın biliyorum. Kim bilir belki böyle böyle kurtuluruz pişmanlıklarımızdan. Ne zaman aynaya baksan gördüğün o yüzdeki gülümsemenin sahte olmasının nedeni de pişmanlığın. Kendi içinde kaybettiklerin orada kalmaya mecburlar. Aç gözünü aç ! Geçmişin de geçmişte artık. Ne geri dönüp onları yaşatma şansın var ne de onları geleceğinde yaşatmaya. Olan oldu her şey için çok geç. Geçmişindeki şeyler eğer hâlâ seninle geliyorlarsa durma bak onların çaresine. Üzgünüm ama pişmanlık bunlardan değil işte. Pişmansan pişmansındır. Geri dönüşü yoktur bunun. Ama kendini paramparça etmene değmez o geri dönüşü olmayanlar bile. Şimdi tekrar aç gözünü ! Olan oldu biten bitti çünkü.  Emin ol yaşamak için asla geç değil. Uyanık olduğun sürece. Kendine gel, kendinden güç al. Senin olan pişmanlıklarını karşındakine sat. Kendini küçük görme ki insanlar pişmanlıklarından faydalanıp seni yargılamasın. Ama sen sen ol insanların "Pişman mısın ?" sorusuna "Evet." cevabını verme. Çünkü pişman olmadığın bir şey bile ise artık ondan da pişmanlık duyarsın. İnsanların düşüncelerini önemseme evet bencillikse bencilsindir. Ben belki de sadece pişmanım...  Sen de pişmansın biliyorum. Kim bilir belki böyle böyle kurtuluruz pişmanlıklarımızdan. Olan oldu. Her şey için çok geç. Kendine gel. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder